reklama

Problém menom Picasa

Používate na spracovanie svojich fotografií program firmy Google s názvom Picasa? Potom by Vás mohli nasledujúce riadky zaujať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (100)

Program Picasa firmy Google je veľmi zaujímavým programom na spracovanie a správu digitálnych fotografií. Isteže mnohí "fajnšmekri" budú namietať, ale pre bežné spracovávanie fotografií je to veľmi užitočná pomôcka, s ktorou sa pomerne rýchlo skamarátite.

Ale pozor, je tu jeden problém, ktorý ma trápil už dlhšiu dobu až natoľko, že som sa ním začal zaoberať. To, čo ma trápilo, bola kvalita mojich fotografií, ktorá stále nebola úmerná používanej technike. A tak som pátral po príčine, skúšal, experimentoval a našiel. Problém sa týka fotografií uložených vo formáte RAW (V mojom prípade CRW). Picasa síce dokáže veľmi efektívne s týmito súbormi pracovať, ale kvalita môže byť za určitých okolností diskutabilná. Ako ukážku Vám pripájam jednu fotografiu, ktorú som spracoval dvoma rôznymi programami. Tým druhým programom, ktorý som použil na porovnanie, bol program firmy Canon ZoomBrowser ZX verzie 6.0.1. Fotografie neboli v oboch prípadoch žiadnym spôsobom upravované. Jediná úprava spočívala v prekonvertovaní fotografie do formátu JPG.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fotografia spracovaná programom Canon ZoomBrowser ZX verzie 6.0.1:

Obrázok blogu

 

Tá istá fotografia spracovaná programom Google Picasa 3:

Obrázok blogu

A výrez fotografie spracovanej programom Canon ZoomBrowser ZX verzie 6.0.1 po zväčšení:

Obrázok blogu

 

a zväčšený výrez po spracovaní programom Google Picasa 3:

Obrázok blogu

Ešte jedna ukážka spracovania programom Canon ZoomBrowser ZX:

Obrázok blogu

a Google Picasa:

Obrázok blogu

Posledné dve fotografie sú vo zväčšení 1:1. Fotografia spracovaná Canon ZoomBrowser ZX bola pred exportom do JPG jemne zosvetlená z dôvodu zníženia rozdielu v jase fotografií.

Testovacie fotografie boli vyfotografované fotoaparátom Canon EOS 300D.

U fotografií uložených vo formáte JPG som výraznejší rozdiel v kvalite spracovania fotografií nepostrehol.

Milan Hraško

Milan Hraško

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tulák túlajúci sa prírodou obťažkaný fotoaparátom.Anketa od BlueBoard.cz Zoznam autorových rubrík:  PrírodaFotografieOchrana prírodyFretkyCestovanieZo životaTechnika

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu