reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Milan Hraško

Milan Hraško

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tulák túlajúci sa prírodou obťažkaný fotoaparátom.Anketa od BlueBoard.cz Zoznam autorových rubrík:  PrírodaFotografieOchrana prírodyFretkyCestovanieZo životaTechnika

reklama

Príroda

Som z toho jeleň

Milan Hraško

Som z toho jeleň

Ruja ma nikdy extra nelákala. V čase hormonálneho šialenstva jeleňov som fotil všeličo iné, len nie jelene. Povedal som si, že to raz treba vyskúšať, aby som vedel čo tí ľudia na tom vidia.

  • 29. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 482x
  • 4
Ako sme bobry "lovili"

Milan Hraško

Ako sme bobry "lovili"

Len pred pár týždňami som sa vrátil z niekoľkodňového pobytu v poľských chránených územiach a už som tam bol opäť. Tentokrát bol cieľ "výpravy" jasný už od začiatku - uloviť bobra. Samozrejme fotoaparátom.

  • 18. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 539x
  • 17
Rozdiel je v prístupe

Milan Hraško

Rozdiel je v prístupe

Pred pár dňami som sa vrátil z návštevy poľských chránených území v oblasti Bieszczad, kde som navštívil Cisniansko-Wetlinski Park Krajoobrazovy a Bieszczadski Park Narodowy. A tak mi nedá aspoň čiastočne neporovnať situáciu v chránených územiach v Poľsku a na Slovensku.

  • 22. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 763x
  • 18
Ako som líškam dobrú noc dával

Milan Hraško

Ako som líškam dobrú noc dával

Prišla jar a ja som sa vybral, ako obvykle, do prírody za zvieratami.

  • 5. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 491x
  • 24
Tichá divočina

Milan Hraško

Tichá divočina

Nič lepšie snáď nevystihuje, to čo nás čakalo.

  • 16. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 817x
  • 24
reklama
Poznáte ich?

Milan Hraško

Poznáte ich?

Urobil som si malý prieskum medzi známymi a s prekvapením som zistil, že mnohí si ich mýlia. Dokonca som sa stretol s názorom, pochádzajúcim z rozprávok, že srnček je mladý jeleň a že srnka je "žena" jeleňa. Nie je to tak!

  • 8. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 30 652x
  • 45
Ruja

Milan Hraško

Ruja

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo sa jelene strieľajú najmä v období jelenej ruje?

  • 1. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 697x
  • 107
Rozprávanie o medveďoch

Milan Hraško

Rozprávanie o medveďoch

Stretol sa s medveďmi už viac ako tristokrát. Dnes sa budeme rozprávať o medveďoch s ekológom Ing. Erikom Balážom.

  • 29. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 090x
  • 132
Škodná?

Milan Hraško

Škodná?

Poľovníci ju lovia ako "škodnú zver". Ja mám s nimi úplne iné skúsenosti.

  • 22. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 160x
  • 75
Ako si uloviť srnku fotoaparátom?

Milan Hraško

Ako si uloviť srnku fotoaparátom?

Čas od času sa ma niekto opýta, ako to robím? Kamaráti ma podozrievajú, že si nosím nafukovacie (vypchaté by boli ťažké). A tak som sa rozhodol, že poskytnem môj vlastný návod tým, ktorí by si tiež chceli nejakú tú srnku "uloviť".

  • 1. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 730x
  • 124
reklama
O srnke

Milan Hraško

O srnke

Zvedavosť, nie len ľudí, ale i zvierat niekedy nemá hraníc.

  • 25. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 695x
  • 57
Trpké prebudenie (fotopríbeh)

Milan Hraško

Trpké prebudenie (fotopríbeh)

I napriek tomu, že pri každej mojej návšteve lesa sa snažím spoznávať zvieratá, ktoré v ňom žijú, stále ma dokážu čímsi prekvapiť.

  • 25. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 161x
  • 16
Svište

Milan Hraško

Svište

Ak mám nejaké obľubené zvieratá na fotenie, tak sú to práve svište.

  • 22. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 204x
  • 15
Mama srnka (fotopríbeh)

Milan Hraško

Mama srnka (fotopríbeh)

Pobyt v prírode mi občas prináša pre mňa veľmi zaujímavé príbehy. Jeden taký sa mi prihodil na jeseň minulého roka.

  • 4. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 618x
  • 42
"Ochrana" národného parku motorovou pílou v praxi

Milan Hraško

"Ochrana" národného parku motorovou pílou v praxi

Áno, aj takáto je predstava súčasnej lesníckej lobby. Ja si pod ochranou prírody chránených území predstavujem ochranu týchto území pred zásahom zvonku. Predstava lesníkov je však zrejme iná. Pokúšajú sa chrániť prírodu, čudujme sa svete, pred prírodou (lykožrútom). Navzdory zjavným neúspechom. Navzdory obrovským nákladom a vyrábaniu hospodárskej straty podniku štátnych lesov. S mrhaním našich peňazí, naši lesníci hrdinsky doslova bojujú s obávaným "zlatým broukom", vyzbrojení ťažkou technikou a chemickými látkami. Hádam im už chýbajú iba tanky. Vrtuľníky a lietadlá už používajú, dokonca i nejaké tie pásové vozidlá by sa zrejme našli. A naše národné parky skutočne začínajú pripomínať bojovú zónu.

  • 2. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 804x
  • 13
reklama
Stromy, o ktoré sa nemusíme báť

Milan Hraško

Stromy, o ktoré sa nemusíme báť

Ťažiť alebo neťažiť postihnuté stromy na chránených územiach?

  • 6. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 665x
  • 6
Zvedavosť (fotopríbeh)

Milan Hraško

Zvedavosť (fotopríbeh)

Aj divé zvieratá majú svoju zvedavosť.

  • 6. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 896x
  • 10
Cvak!

Milan Hraško

Cvak!

Hlasite cvakla spúšť. Napriek tomu, keď som odchádzal, ešte žili...

  • 16. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 864x
  • 15
Mŕtve drevo žije

Milan Hraško

Mŕtve drevo žije

Odumreté drevo má v lese nezastupiteľnú úlohu. Slúži ako úkryt alebo bohatý zdroj živín.

  • 13. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 851x
  • 16
Čarovné farbičky

Milan Hraško

Čarovné farbičky

... našej prírody.

  • 11. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 716x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu