reklama

Som z toho jeleň

Ruja ma nikdy extra nelákala. V čase hormonálneho šialenstva jeleňov som fotil všeličo iné, len nie jelene. Povedal som si, že to raz treba vyskúšať, aby som vedel čo tí ľudia na tom vidia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Máme malé deti, a tak výlety do lesa si dohadujem s manželkou na hodiny. Dnes som dostal povolenie na cca päť hodín, z čoho som využil necelé tri na fotografovanie a zvyšok na napísanie týchto riadkov.

Keďže sa teraz do prírody dostanem len zriedka, som tam teraz doslova outsaiderom. Nemám vôbec prehľad, ako som mával, a tak mi nezostávalo nič iné, len si vytipovať lokalitu prstom na mape a ísť.

Trafil som sa. Po necelej pol hodinke pobytu v lese sa ozvalo vzdialené zaručanie. O pár minút na to bližšie. Hops, mám tu niekde jeleňa, pomyslel som si. Hm, ale kde, keď v neznámom teréne ani sám presne neviem kde som? Skúsim teda ísť po hlase. Už som celkom blízko, muselo to byť niekde neďaleko. V tom mi zazvonil telefón. V najnevhodnejšiu chvíľu. Manželka sa ma pýta, či už má kúpiť deťom kombinézy na zimu. Potichu jej odpovedám, zložím telefón a čakám. Nič, ticho. Že by bol začul zvonenie a zmizol? Krôčik po krôčku postupujem ďalej. Zvierací chodníček, po ktorom som doteraz postupoval, odbočil a mne nezostáva nič iné, len ísť ďalej po opadanom lístí. No tak tu už nemám šancu, pomyslel som si. Jeleň ma začuje na desiatky metrov. Skúsim len sem, na túto vyvýšeninu. Ak ma ešte nezačul, možno príde on. Ďalej už ani krok. Zastal som na vyvýšenine a idem si oči vyočiť. Zdrhol!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stojím a čakám. Ubehlo už vari päť minút, keď som krajom oka zaregistroval akýsi pohyb. Kde to bolo? Pátram bez pohnutia telom očami. A veď je tu! On si tu leží ako kráľ, pár metrov odo mňa a pozoruje ma svojimi veľkými očami. Pre strom, ktorý ho zakrýval, som ho nevidel. Periférnym videním som zaregistroval len pohyb jeho parohov.

Obrázok blogu

Cvak, cvak, cvak, cvak, cvak. No tak, čo si ohluchol? Bežia mi myšlienky hlavou. No tak, pohni sa! To som ja človek. Nepriateľ všetkých zvierat. Čo ma nevidíš? Nič! On si len leží a leží a lenivo na mňa pozerá. No tak vstavaj, leňoch! Na veľa sa konečne postavil a stál. Po chvíli pomaličkým krokom obzerajúc sa odkráčal o pár metrov ďalej. No tak takého zmagoreného jeleňa som ešte nevidel!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Keď zašiel za horizont, volám manželke. Mám ho, hovorím jej. Ale skúsim ho dostať ešte raz. (Mal som ešte nevyčerpaný časový limit.) Podišiel som za ním a videl som, že sa "zašil" do hustej mladiny. No, tak tu nemám šancu. Dobre teda, skúsime to inak. Skúsil som "zaručať". Zrejme si o mojom zúfalom pokuse pomyslel svoje.

Tak "tudy cesta nevede". Tak skúsim "variant B". Zabral! Ozvalo sa výstražné zaručanie a už počujem približujúci sa lomoz. Na chvíľu som zamrzol a obzeral sa, ktorým smerom idem utekať. (Mám už svoje skúsenosti.) Ale čo to? To nie je jeleň, to je laň.

Obrázok blogu

Á, už ide aj pán domáci a rovno na mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zdá sa, že si to chce so mnou opäť vybaviť po svojom. Premeriava si ma skúmavým pohľadom.

Obrázok blogu



Múdrejší ustúpi, povedal si, hlasno zaručal a odviedol si svoju madam tam, kde nebudú rušení dotieravým fotografom.

Konečne viem čo je ruja. Nechápem ale, PREČO, prečo tiež ľudia jelene strieľajú práve v čase keď sú najzranitelnejšie? Veď to nie je lov, ani to nemá s lovom nič spoločné. Je to úbohosť zabiť hormónmi pobláznené zviera, ktoré stratilo pud sebazáchovy. Lovu nezdar!

Milan Hraško

Milan Hraško

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tulák túlajúci sa prírodou obťažkaný fotoaparátom.Anketa od BlueBoard.cz Zoznam autorových rubrík:  PrírodaFotografieOchrana prírodyFretkyCestovanieZo životaTechnika

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu