reklama

Trpké prebudenie (fotopríbeh)

I napriek tomu, že pri každej mojej návšteve lesa sa snažím spoznávať zvieratá, ktoré v ňom žijú, stále ma dokážu čímsi prekvapiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Tento príbeh sa začal už deň predtým, ako sa stal. Vracal som sa z neúspešnej "foto poľovačky". Už som bol poriadne skrehnutý a uzimený a tak som sa už viac sústredil na cestu domov, než na to, čo sa deje okolo mňa. Možno to bol dôvod, že mojej pozornosti unikla líška, ktorú som takto nechtiac prekvapil pri love uprostred veľkej lúky.

Vyrušená líška
Vyrušená líška 

Dosť ma to mrzelo, pretože už neraz som pozoroval líšky pri love. Naposledy to bolo vlani, na tom istom mieste, kedy líška naháňala zajaca. Kľučkovali obaja ako na ródeu, no zajac nakoniec unikol o vlások istej smrti. Aj som sa ich snažil vyfotiť, ale bolo to celé tak rýchle, že buď som mal v objektíve len líšku alebo len zajaca, ale nikdy nie oboch súčasne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sadala tma, rozlúčil som sa teda s líškou a pobral sa domov.

Druhý deň bola krásna slnečná nedeľa. Škoda nevyužiť pekné počasie.

Bolo už pred obedom, keď som sa dostal späť na miesto, kde som deň predtým vyplašil líšku. Pozeral som čerstvé stopy po nočných návštevníkoch, už som sa chystal vkročiť do lesa, keď môj zrak upútal podozrivý predmet.

Zobral som rýchlo do ruky fotoaparát (občas ho používam ako ďalekohľad) a zamieril tým smerom.

Obrázok blogu

Vyzeralo to na uhynuté zviera. Že by líška zo včera? Niečo ju v noci napadlo? Je uhynutá? Je chorá? Je besná?

Hlavou sa mi hrnuli samé otázniky.

Podišiel som bližšie. Cvak!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zdalo sa mi, že jemne pohla uchom. Bol to okamih. Nebol som si celkom istý. Cvak!

Obrázok blogu

Bude možno chorá, môže byť besná. Na strýka v mladosti zaútočila besná líška. Keď som bol malý chlapec, ukazoval mi otec jej kožu. Bola zavesená na stene v stodole u starej mamy. Strýkovi sa ju nakoniec podarilo zabiť skalou a tak sa vyhnúť uhryznutiu.

Opatrnosť je na mieste.

Obrázok blogu

Pohla sa, teraz som si už bol istý, že ešte žije. Hýbe sa.

Opatrne som zložil do trávy ruksak s fotovýbavou a vecami. Pripravil som sa na možný útok.

Nechal som veci ležať na lúke a pomaličky som sa približoval. Líška (už som ju zreteľne videl) vôbec nereagovala. Zastal som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cvak!

Obrázok blogu

Čo jej je? Vírilo mi hlavou.

"Hej!" - Zakričal som na ňu.

Obrázok blogu

Čo blbneš? Pozrela sa na mňa nechápavým pohľadom.

Obrázok blogu

A stratila sa v blízkom lese.

Obrázok blogu
Milan Hraško

Milan Hraško

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tulák túlajúci sa prírodou obťažkaný fotoaparátom.Anketa od BlueBoard.cz Zoznam autorových rubrík:  PrírodaFotografieOchrana prírodyFretkyCestovanieZo životaTechnika

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu